суббота, 11 июля 2015 г.

   Відкритий урок з математики та інформатики на тему:  "Система координат.Використання системи координат в програмі Scratch"





Народна педагогіка і розвиток математичного мислення       у дітей.



Серед українців з давніх давен  побутувало поважне ставлення до освіти. Батьки намагалися будь-що віддати своїх дітей у науку.

 Розумове виховання завжди було, є і буде невід'ємною складовою частиною української народної педагогіки. Українці завжди розуміли важливість розумового виховання. Розум, мудрість вважаються одними з найважливіших людських якостей. Це відображалось у фольклорі: "Гарна пташка пером, а людина розумом", "Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в'язати", "Не бажай синові багатства - бажай розуму". Народ був переконаний, що від розуму, знань  залежить  успіх дитини у житті. Але розум - це не лише знання, а вміння застосовувати набуті знання на практиці, у житті.


Велике місце у розумовому вихованні належало розвитку математичного мислення. Батьки задавали своїм дітям загадки- задачі про членів родини, про тварин, птахів, пастухів. Ці цікаві задачки передавались із покоління в покоління і дійшли до наших днів.  Діти люблять такі загадки -задачі розв'язувати самі, задавати своїм рідним.  Ось приклади таких загадок-задач:

1. Дві матері, дві доньки та бабуня із внучкою скільки душ в сім'ї? (троє);


2. Скільки їх було: мати, дочка, брат, сестра, племінниця? (троє - мати, дядько, дочка).


Такі завдання вчили ще мислити логічно, вчили розбиратись у родинних стосунках.


Поширеними були і наступні задачі:

1.Летіли горобці, сіли на стовпці, як сядуть по одному - один горобець зайвий, як сядуть по два - один стовпець зайвий. Скільки було горобців і скільки стовпців?  (чотири горобці. три стовпці);


2.Пасли два хлопці поросят, і один каже другому:"Дай мені одне порося, то в нас буде порівну". Другий каже: "Дай ти мені одне, то в мене буде якраз удвічі більше, як у тебе" . По скільки було поросят? (5 і 7).


3. П'ять, п'ятнадцять, без двох двадцять, семеро, троє, ще й малих двоє. Скільки буде? (50)


4. Сім, сімнадцять, без двох двадцять, троє, ще й малих двоє.


5. Летіли гуси: один попереду, два позаду, два попереду, один - позаду. один між двома і троє вряд. скільки було гусей?


6. Летіли гуси, а назустріч їм гусак. 

-Здорові були, сто гусей. 

- Нас не сто. Щоб нас було сто, треба стільки, та ще пів стільки, та ще чверть стільки і ти один. Отоді й буде сто. То ж скільки було гусей?


7. В родині 5 братів. кожен має сестру. Скільки ж дітей у родині?


Народна педагогіка стверджує, що чим цікавіше навчання, тим  легше дитині навчатися. Тож, безумовно, прищеплювати любов до навчання необхідно змалечку.  І , звісно, це можна робити і  розв'язуючи математичні задачі, зокрема, цікаві, ті, які створив народ. І не має значення, чи ваша дитина - дошкільня, чи першокласник, чи учень середньої школи, такі задачі завжди є

 корисними.

 На завершення наших коротеньких "батьківських зборів" українська народна казка , записана Миколою Зінчуком у 2009 році від Карвацької Т. І.(1922 р.н.), мешканки с. Гулі Барського району Вінницької області. Прочитайте разом з дітьми. Дай, Боже, нашим діткам вирости мудрими!


"Іван-математик"

Іван-математик


Жив собі пан. У нього були слуги Іван та Гаврило. Щоб придобритись до пана, Іван попросив жінку, щоб вона запекла панові курку в подарунок. Жінка це все зробила, і поніс Іван до пана. Пан каже:

— То поділи, Іване, нам курку.

Став Іван ділити:

— Голова — панові, бо він голова. Хвіст — пані, бо вона іде за паном; ноги — паничам, щоб прудко бігали, крила — дівчатам, щоб танцювали і літали, а тобі, Іванище, ціле туловище.

Пан подякував Іванові і велів нагрузити повен віз збіжжя. Гаврило подивився, що Іван так багато отримав і наказав жінці запекти п’ять індиків. Запекла жінка. Пішов Гаврило до пана, а поділити не міг.

— Поклич Івана, він поділить.

Почали ділити, всіх шість, а індиків п’ять. Іван ділить і приказує:

— Пан, паня і індик — три; двоє паничів і індик — три; дві баришні і індик — три; два індики і Іван — три.

Подякував пан Іванові і дав знову повен віз збіжжя. А Гаврило не отримав нічого.









9 комментариев:

  1. Чудова призентація та інформація дуже цікава)

    ОтветитьУдалить
  2. Найщиріші слова подяки - учителю, яка ділиться своїми знаннями, плекає справжніх патріотів нашої держави. Її мудрість і великодушність залишиться з вихованцями на все життя.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Пишаюсь своєю колегою та її прекрасними учнями. Всім Вам, мої любі, успіхів та родості від отриманих знань. Хай Вам щастить!

      Удалить
    2. Пишаюсь своєю колегою та її прекрасними учнями. Всім Вам, мої любі, успіхів та родості від отриманих знань. Хай Вам щастить!

      Удалить
    3. Этот комментарий был удален автором.

      Удалить
  3. Найщиріші слова подяки Вам.колеги!

    ОтветитьУдалить
  4. Зверніть увагу на рішення педагогічної ради (до 04.11.16)

    ОтветитьУдалить